Alla inlägg under januari 2014

Av Stefan Johansson - 3 januari 2014 20:36

Jag är en ärlig Datatekniker sedan lite mer än 30 år med över 85.000 timmar på internet, slutat räkna för några år sedan.. man vet ju det man vet, man blir ju inte smartare för att man räknar timmar. man funderar bara mer på vad man har gjort av sitt liv när man suttit klistrad på internet  som fått mycket kunskap därigenom, lite som att läsa en bok, man kommer ihåg fragment, men sammantaget så blir det mycket. . som vill sprida kunskap om alternativa behandlingsmetoder mot dödliga sjukdomar.


Mitt enda och stora intresse har varit datorer och informationsteknik. . ända sedan 1986 . mitt surfande har kostat mig i reda pengar ca 100.000, samt hårdvara 200.000,  men då har jag istället fått mig kunskap för livet, genom att använda internet som kunskapskälla. och inte titta på svenska nyheter för vi är så styrda av vad som förmedlas som sanning av tv och tidningar.  Om ni visste hur mycket jag vet, då hade ni trillat baklänges.


 Jag är mest i USA samt Israel, men även mycket i andra världsdelar. jag surfar dit trådledes där det händer nånting för förstahandsinformation  och inget som någon vill förmedla, så är det med all informations inhämtning som jag gör, granskar och söker källan.


Ungefär som på samma sätt som en journalist gör när dom ska sammanställa en artikel, då gäller det att ha fakta på bordet så att det blir en slagfärdig artikel. 


Vi vill ju alla hitta vår plats här i livet. och nu har jag hittat hem. jag vill bli den nye som förkunnar sanningen, som jag ser den sa jag till min kompis, allt detta kom som en blixt från klar himmel att det är det här som är mitt kall.

 

Jag har studerat mer än 25.000 timmar i ämnet industrihampan som nyttoväxt och cannabis som näringspreparat för vårt eget endocannabinoida system som vi alla har i vår egen kropp i mer än 28 år.

 

Allt jag vill är att sanningen ska komma fram om cannabis medicinska förtjänster som ett näringspreparat. och ej som en medicin,  för cannabis botar ingen, men den hjälper vårt eget endocannabinoida system som vi har i våra egna kroppar sedan tidernas begynnelse att uppnå homeostas. Sök på Google efter " Endocannabinoider " så lär ni er något.   

 

Jag vill att ni ska få bilda er en egen uppfattning i frågan ”

Är cannabis farligt” ? 

 

Jag vet ju sanningen redan, men det är ju upp till er kära läsare om ni vill tro på allt som jag berättar och skriver om är sant eller falsarier, men till skillnad från många andra här i samhället så visar jag källan samt faktalänkar till alla mina påståenden som verifierar det som jag skriver om, så att allt det som jag skriver om får ett innehåll, så att det ska bli en vederhäftig berättelse. Jag skriver och visar faktalänkar till Pubmed, US National Library of Medicine och olika institutioner med mera samt visar medicinska dokumentärer och filmer till alla mina andra skriva artiklar.

 

Cannabinoiden THC är mycket bättre mot värk än CBD och bekämpar cancer mycket bättre än CBD men som alla vet så räknas THC som narkotika i Sverige, och det är för att läkemedelsbolagen känner sig hotade av att dom upptäckte att det finns en medicinalväxt från naturen som är bättre än alla deras piller och som dödar cancerceller.. det upptäckte dom 1974 men som har hemlighållts fram till 2000 talet. och det blev intåget till förbudet av THC som narkotika.. 
 
Ni får mer än gärna se denna lite vetenskapliga filmen som handlar om kroppens kroppsegna endocannabinoider och cannabis egna cannabinoider som hjälp mot olika sjukdomar vilket är mycket sevärd ..Ni får mer än gärna dela allt som finns på min blogg så att sanningen sprids i vårt samhälle att cannabis hjälper mot cancer som är vår värsta farsot och dödar alltför många i vårt samhälle och cannabis hjälper mot mer än 240 olika sjukdomar.. när man får cannabinoider från cannabis så ger man kroppen helt enkelt mer ammunition till kroppens egna  endocannabinoida system som utför arbetet med att börja reparera kroppen.  
 
 
 

1937 fick läkemedelsbolagen monopol på all läkemedelsförsäljning. innan 1937 så hade ca 40 % av alla mediciner cannabis som verksam beståndsdel. vilket hotade läkemedelsbolagen och flera andra kapitalstarka intressen, bland annat "Mellon Bank" med snar konkurs så för att förhindra det så ljög dom ihop en historia för att få industrihampan förbjuden som gröda. dom skyllde på marijuanan .. men det var hampan dom ville åt med det beslutet.  

 

 

 

Denna filmen handlar om hur cannabisförbudet uppstod.

https://www.youtube.com/watch?v=JUOzpICMp3s&feature=youtu.be

 

 

 

Här är några gamla medicinflaskor som innehöll cannabis som verksam beståndsdel innan förbudet 1937 inträdde. 

   Klicka på flaskorna för större bild.   

  

och nu vill dom återigen förbjuda cannabisplantans olika cannabinoider och göra den till sin privata egendom, för plantan tillhör inte dom, utan oss alla på denna planeten har rätt till denna växt, då den ingår i vårt endocannabinoida system men som läkemedelsbolagen lägger beslag på och gör den till sin egendom som vi inte har rätt till utan ska då straffas och till deras hjälp så har dom byggt upp en angiveri och telefonavlyssnings verksamhet i Sverige som polisen är satta att utföra som drabbar oskydiga i samhället, när dom ska bevira oss som lider och mår dåligt i samhället på grund av brist av medicinsk kunskap som drabbar oss sjuka på flera sätt.

 

Fascister är alla läkemedelsbolagen hela bunten utan undantag när dom har monopol på vad jag får stoppa i min egen kropp för att göra mig bättre. om jag nu vet att cannabis egna cannabinoider hjälper mig genom mitt eget endocannabinoida system. och inte tar deras ofta narkotika klassade tabletter, ska jag då straffas.. jag trodde att vi föddes som fria människor.  jag vill ju bara bli lite bättre och piggare i huvudet, det läkarna ger mig i piller efter min stroke jag fick 2013 gör att jag får kraftiga suicidala tankar och vill ta livet av mig ...

 
I Israel så finns det tydligen rätt medicin för oss som har fått stroke.   
http://nocamels.com/2013/06/research-small-quantities-of-marijuana-protect-against-brain-damage/
 
 

Det är inte så många i vårt svenska samhälle som känner till att vi alla levande varelser på denna planet som har ett ryggradssystem i sin kropp även har ett eget "endocannabinoid system i sina kroppar, Och cannabinoider botar inga sjukdomar. cannabinoider är ett näringspreparat för vårt endocannabinoida system.

 

Det är därför vi har så stor nytta av cannabis, för vi stimulerar bara vårt eget endocannabinoida system med cannabinoider som är samma sak som signalsubstanser som binder sig vid receptorer på samma sätt som en nyckel i låset.

 

Cannabis tillhör oss genom vårt egna "endocannabinoida system" (och inte läkemedelsbolagen) som vi har i våra egna kroppar sedan tidernas begynnelse. alla varelser på denna planet som har en ryggrad har även ett eget endocannbinoidsystem i deras kroppar så vi är inte unika på något sätt, kortfattat så betyder endo inom kroppen).

 

Alla våra fyrfotade vänner har det och alla andra landlevande dägggdjur. och alla fiskar och fåglar. vi har alla en eget cannabinoidsystem, Det tillhör evolutionen helt enkelt för under årmiljonernas lopp så har vi alla varelse formats tillsammans med cannabisplantan till den vi är idag

 

Cannabinoider reglerar intracellulär kommunikation, skyddar, modulerar och samordnar homeostas i våra kroppssystem som centrala nervsystemet, hjärt- och kärlsystemet, immunsystemet, endokrina systemet, respiratoriska systemet, reproduktiva systemet, muskuloskeletala systemet etc. samt har mycket stor inverkan på hälsa och sjukdomar.


Vid tillförsel av cannabinoider så bygger vi upp vårt eget immunförsvar när vi samtidigt tillför vårt endocannanbinoida system mer ammunition att bekämpa sjukomarna bättre, Cannabinoider är nånting lika naturligt som maten vi äter dagligen, för vissa ämnen som vi äter omvandlas då till endocannabinoider = kroppsegna cannabinoider. och det är mestades essentiella aminosyror samt omega fetter som kroppen inte kan tillverka själv utan måste tillföras exogent som gör att dessa olika endocannabinoider ska kunna tillverkas av kroppen.



Cannabinoiderna i cannabis - cannabidiol (CBD) och tetrahydrocannabinol (THC) - interagerar med din kropp genom naturligt förekommande cannabinoidreceptorer inbäddade i cellmembran i hela kroppen. Faktum är att forskare nu anser att endocannabinoidsystemet utgör det mest utbredda receptorsystemet i din kropp.

 

Det finns cannabinoidreceptorer i din hjärna, lungor, lever, njurar, immunsystem och mer, och både terapeutiska och psykoaktiva egenskaper hos cannabis uppträder när en cannabinoid aktiverar en cannabinoidreceptor. Din kropp gör faktiskt sina egna cannabinoider dom heter "endocannabinoider", som liknar dem som finns i cannabis, om än i mycket mindre kvantiteter än dom som kommer från växten och som har mycket kort peptid. 

 

Det faktum att din kropp är fylld med cannabinoid receptorer, vilket är nyckeln till så många biologiska funktioner, är därför att det finns en sådan enorm medicinsk potential för cannabis.  Och det ska nämnas att vi delar gener med cannabisplantan till ca 40% så vi är intimt förknippade med cannabis och som tillhör oss människor.

 

Nu strävar läkemedelsindustrin efter lagstiftning som skulle göra CBD olja olagligt. det försökte dom i höstas genom att försöka narkotikaklassa cannabinoiden CBD i tings och hovrätt men fick ge sig när högsta domstolen inte tog upp dom två friande domarna. och när detta inte lyckades så försöker läkemedelsverket nu att läkemedelsklassa den istället genom lagstiftning.

 
 
 
Cannabis FINNS I VÅR DNA
 





cannabinoider finns naturligt i mänsklig bröstmjölk -se nedan.

 

https://www.cannabiscure.info/cannabis-breast-milk/



Sanningen att säga så har jag en stor databas på närmare 600 GB som jag har data i som jag har sparat genom årens lopp. jag är som en hamster sparar bara på fakta artiklar, vetenskapliga dokumentärer, vanliga dokumentärer. filmer. klipp har även en stor Encyclopedia som handlar enbart om cannabis som medicinalväxt från 1800-talet till förbudstiden på närmare 10 GB från USA.


Fick tag på den för många år sedan,  skräp får dom andra ha, hos mig härskar friden. min databas  är på mer är 33.000 filer, det blir en del genom åren, bästa är om man kan sortera upp allt så att det får en struktur, så att det blir ett innehåll så att du ser bilden i ett större perpektiv när du har så många pusselbitar.. Även polisen lägger pussel.  

 


https://www.youtube.com/watch?v=-ErzvWyjTf0&t=49s



Jag vill att det ska finnas en alternativ medicin som inte ger några biverkningar, som det är idag så finns det knappt inte nån så kallad medicin som inte ger en eller flera biverkningar, som gör att du måste få en annan medicin som motverkar bierkningarna av den första medicinen, vissa mediciner kan ha över 40 olika biverkningar,  måste det vara så ?


Det jag vill ha sagt är att vi har lösningen på många dödliga sjukdomar, som kan behandlas utan biverkningar. Det är ju ett sånt stort och komplext ämne, så det är inte lätt förklarat, jag ska försöka efter bästa förmåga att ge er relevant information.


I våran kropp så finns det 120 olika celltyper samt att kroppen behöver signalsubstanser för att kunna fungera normalt, om man tillför dom rätta signalsubstanserna= cannabinoiderna så hjälper man kroppen att reparera sig själv


Samt att kroppen är som en mindre kemikaliefabrik, levern som utför detta jobbet tar bort gifter som vi får i oss, och som producerar egna ämnen. men det glömmer man ofta bort i sammanhanget man tror att allt ska tillföras utifrån. men om man kunde öka den egna produktionen av dom kroppsegna ämnena som behövdes för tillfället, så hade vi kunnat reparera oss själva, allt handlar om kunskap.    


Vår egen kropp producerar ju bla. insulin, dopamin, seratonin, endorfiner, och signalsubstanser, det är därför min blogg heter just ""endocannabinoider"" det är vad det  handlar om när vi talar om cannabis.! "endocannabinoider" Det är pudelns kärna.    

  



Läkare på Karolinska Institutet anser att det behövs mycket forskning av hjärnans signalsubstanser, forskningen har ju just startat. enligt dom så finns det hjärnan omkring hundra miljarder nervceller, och var och en av dem har förbindelse med tusentals andra nervceller. I detta kontaktnät med närmast kosmiska dimensioner överförs information från cell till cell med hjälp av signalsubstanser, som är antingen stimulerande eller hämmande. Dessa transmittorer frisätts av den utåtledande nerven, fångas upp av receptorer i den inåtledande och ger upphov till en elektrisk impuls i denna. Kontaktstället kallas synaps.


I hjärnan finns närmare hundratalet olika slags signalsubstanser, däribland dopamin, som är centralt i schizofreniforskningen, och serotonin, som spelar roll vid depression och tvångssyndrom, har man brist på nån signalsubstans så uppstår det snedfördelning,



Det finns mycket forskning om vad signalsubstanserna = cannabinoiderna  i cannabis har för inverkan på människokroppen, och mycket försegår i det fördolda genom att det inte kommer fram några forskningsresultat i Sverige, som gör att vi får en felaktig bild av cannabis som en drog i vardagligt tal så säger dom knark


Då blir det lättare att sopa det under mattan av myndighetspersoner som säger. Det är ju knark.!!   


Denna länk från Karolinska Institutet är från 2006, i denna avhandling så talar dom om "Apoptosis" som är lika med programmerad celldöd, = du säger åt cancercellen att begå självmord, så dör bara cancercellerna, och inga organ eller andra celler tar nån som helst skada, utan bara cancer cellen/cellerna som dör. 

 

http://molpharm.aspetjournals.org/content/70/5/1612.abstract



För cannabis är ju Knark som innehåller THC enligt dom som påstår sig veta det, fast det är ju inte sanningen THC är ju bara 1 av mer än 750 olika Kemiska ämnen/signalsubstanser, cannabinoider terpener, flavinoider, m.m,  enligt WHO.


Tänk om det var en laglig substans att forska på , nu när fler och fler ser nyttan av plantan. då hade det gått fort för forskarna att ta fram många nya mediciner som verkligen hjälper, och inte som nu..några syntetiska signalsubstanser, en dålig kopia av orginalet.. är det, det bästa vi kan åstadkomma på medicinsk väg, i så fall så är det skamligt.


Och ämnet cannabis är inte lätt att förklara 


Och det är när du tar den rena cannabisoljan från den så kallade marijuanan som som man extraherar och som innehåller höga halter av THC som du kan bli botad på naturlig väg, men det är inte nån garanti, för vår egen kropp är så unik, det finns inte två personer som medicinen av idag fungerar exakt lika på, det är därför det är så svårt för medicinbolagen att ta fram en medicin som hjälper alla.  och för att tala om cannabis så blir man inte botad om du röker på, du lindrar bara symptomen. 

 

 

Hur och varför kan Cannabis bota Cancer - Vetenskaplig förklaring


https://www.youtube.com/watch?v=DttdDOqQMuY&t=215s

 

Ibland så är det svårt för somliga att svälja det beska medicinen med fakta som jag ger er. allt beror på er egen uppfattningsförmåga, men för mig så är allting så självklart när det gäller cannabis som nyttoväxt och som näringspreparat.  

 


Och på National Institutes of Health som är en av världens främsta medicinska forskningscentra. så säger dom att Cannabis är en komplex växt: som har olika föreningar och olika effekter på oss människor, det är mycket därför CBD fungerar så olika på oss.  och här finns det mycket information om cannabis för den vetgirige som jag ville ge er som kvällslektyr, så ni har nånting som ni kan förkovra era cannabis kunskaper.

 

  

  

Se bara på rullstolsbundne Anders Thörn, Cannabis botar ju inte hans nervskador så något sätt, men den har en smärtlindrande effekt och enligt forskning så är det cannabinoiden THC som är det mest verksamma cannabinoiden som kan utföra mindre underverk.

 

För när du använder den så kallade drogplantan cannabis egna cannabinoider så använder du hela spektrat av alla dom olika signalsubstanserna = cannabinoidena som finns i plantan och då får du en så kallad "'entourage effect'   



Men det tar tid att utveckla säkra mediciner, och där tänkte jag Sverige skulle stå i framkanten och utveckla nya preparat baserat på cannabis, som har tusen och en olika Kemiska substanser..om jag var forskare så skulle jag säga att det var en gudagåva. på samma sätt som många medicinska forskare säger i Israel som är världsledande i cannabisforskningen sedan 1963


Dr Peter Gøtzsche avslöjar läkemedesbolagen som organiserad brottslighet



Men sanningen att säga så hörs inte ett ljud i Sverige att dom gör banbrytande upptäckter runt om i världen, som hjälp mot cancer, parkinson, MS, epilepsi, tuoretts syndrom, för att bara nämna några av alla dess mer än 240 olika sjukdomar som cannabis hjälper emot  men dom vet inte hur dom ska ta fram medicinen på laglig väg, för cannabis som växt är förbjuden att forska på i USA för dom får ju bara använda syntetiska signalsubstanser. och där ligger problemet.


Eftersom Cannabis klassas som en växt som inte har några medicinska egenskaper så är det därför även förbjuden att forska på i USA då den klassas lika farlig som heroin och LSD  


Men det finns ett företag i England som ligger i en bit fram fram i forskningen om Marijuana.  GW PHARMA LIMITED  http://www.faqs.org/patents/assignee/gw-pharma-limited/


Och som Amir Englund  jobbar för, då han utför studier för deras räkning och repensenterar dom när han är på TV och andra forum då han berättar om senaste forskningen , men som utelämnar att vi alla varelser på jorden som har ett Ryggrad System även har ett eget endocannabinoidsysten i våra egna kroppar sedan tidernas begynnelse.   


Inte vill han nämna det, för folk kan i och med det söka fram sin egen information vilket han givetvis inte gör, för det skulle vara samma sak som att han skulle hugga sig i foten med yxan. ifall han nämde det. och man biter inte den hand som föder en, i detta fallet GW Pharma och i och med det så är han jävig och företräder läkemedelsbolagen. 



Fast deras s.k medicin "Sativex gör inte så stor nytta. dom har tagit ut några cannabinoider som är samma sak som signalsubstanser, av alla dom 144 olika cannabinoiderna som dom har funnit i cannabis plantan vad jag känner till.


Läkemedelsbolagen vill inte bota patienten bara minska lidandet, för om dom botar patienten så försvinner inkomskällan, en frisk patient är en förlorad kund för medicinbolagen. 


Professor. Raphael Mechoulam och hans kollegor vid Weitzmann Institute of Science i Israel som är världsledande i cannabisforskningen fann cannabinoiden THC 1964 i cannabis som är den enda av cannabinoiderna som kan ha en förmåga att göra dig psykotisk. alla dom andra cannabinoiderna har inte den effekten, dom har andra enastående effekter på vår kropp utan att man får biverkningar, bland annat antiepileptisk, antipsykotisk, antibakteriella effekter har gruppen cannabinoider som brukar oftast kallas samt förväxlas med CBD som är en annan förkortning på en annan cannabinoid som heter cannabidiol..    

 

 

Jag rekommenderar starkt att ni ska se denna medicinskt vetenskapliga dokumentär från Israel om fadern till all cannabisforskning som startade 1963 i Israel. Raphael Mechoulam är professor of Medicinal Chemistry at the Hebrew University of Israel och är nominerad till Nobels medicinpris i organisk kemi för sina upptäckter om cannabis som medicin  där han är expert på cannabis som medicinalväxt


Men får ej priset, för det är samma sak som att säga att cannabis är nånting bra, och det får inte ske, för då faller korthuset ihop, som Svenska staten har byggt upp att cannabis är nånting farligt, för här i sverige så räknas ju cannabis till knark.


Medans i Israel så säger många forskare att cannabis är en gåva från gud för att den

hjälper mot så många sjukdomar utan att påverka andra organ eller celler.

 

http://mechoulamthescientist.com/

 

Detta är en film som alla bör se, för den visar sanningen om cannabis som medicinalväxt för vårt eget endocannabinoida system.

 

 

 

 

Det här är en annan dokumentär om cannabis och dess inverkan på mänsklig hälsa (Cancer, Aids, Crohns och flera sjukdomar)

 


 


För att ta cannabinoiden CBD som åklagaren ville narkotikaklassa CBD så handlar bara om att läkemedelsbolagen vill ha ensamrätt = monopol på alla dessa medicinska egenskaper som kommer ifrån cannabisväxten, inte på grund att cannabinoiden är farlig. det är rent skitsnack för att tala klarspråk.


Det är troligtvis det multinationella läkemedelsbolaget GlaxoSmithKline som sitter i regeringen på socialdepartementet och bestämmer om vår hälsa samt sjukvård och deras lobbyister som ligger bakom att svenska läkemedelsverket, polisen och åklagarmyndigheten ville narkotikaklassa CBD på samma sätt som på 70 talet när dom såg att THC hjälpte mot tumörer så vill dom göra samma sak med CBD till förmån för GW Pharma och flera andra läkemedelsbolag, och oss som är sjuka lär få betala priset som lär bli många gånger högre än nu.


Men nu gick det inte då både tings och hovrätt ansåg att CBD inte var något knark. och högsta domstolen tog inte upp deras överklagade så nu försöker  GlaxoSmithKline att läkemedelsklassa den istället.

 

Sök gärna på regeringes hemsida efter GlaxoSmithKline så ser ni att Agneta Karlsson 

sitter som statssekrererare åt Karin Strandhäll som är samma marionett som Gabriel Wikström en gång var när han tillträdde som hälsominister 2014. det enda han kunde var statskunskap, men kunde inte ett dyft om hälsa eller sjukvård och fick då Agneta Karlsson som handledare och det är därför det blir såna nerskärningar gällande vår sjukvård och försäkringskassa som började 2014. 


Här får ni annars driektlänken till regerigens sida på Socialdepartementetet ..

https://www.regeringen.se/sokresultat/?query=GlaxoSmithKline



Och det börjar gå upp för vanliga människor i Sverige att CBD  inte är farligt som vanliga mediciner är och är nånting som är naturligt och inte är framtagen på kemisk väg så börjar dom sluta använda alla dessa farliga tabletter för att övergå till detta naturpreparat som ej har någon som helst psykotisk påverkan som många andra mediciner han, men om det talas det inte ett ord om i dagens sjukvård.


Det är därför som läkemedelsverket försökte narkotikaklassa CBD i höstas för att läkemedelsbolagen förlorar pengar när många går över till ett naturpreparat som dom inte kan ta patent på, då vill dom göra det otillgängligt för vanligt folk, för det är ingen som ska kunna bota sig på egen hand anser medicinbolagen.


För dom handlar allt om pengar i dagens läge och allt mindre om att hjälpa oss sjuka att bli friska, för så länge du inte blir frisk, så länge får dom mata dig med piller, och ingenting blir bättre för patienten.

  

Ett flertal andra institutioner samt Universitet runt om i Världen forskar just nu om vilka medicinska effekter plantan har, i mångt och mycket så är det häpnadsväckande upptäcker dom gör.



På adessen http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=18186 pratar dom om nya rön angående 3 st signalsubstanser men det här med signalsubstanser vet dom ju så lite om än,allt är i sin linda. Enligt ny forskning så ska cannabis innehålla mer än 750 olika Kemiska substanser, närmare 140 olika signalsubstanser finns i cannabis varav dom flesta är obeprövade och med forskning kring det så skulle vi som nation kunna bli Värdsledande, men som det är nu så så hörs det inte ett ord om det. Nä.. det ska tigas ihjäl.!



klicka på länken nedan om du vill ha lite relevant information om några olika signalsubstanserna som finns i cannabis.


http://endocannabinoidsystemet.se/author/cbd/



Det var ju USA med Harry J. Anslinger i spetsen som kriminaliserade cannabis från första stund.


Efter att USA dragit igång en stor propaganda maskin på 30-talet mot cannabis om drogens farlighet, röstade resten av världen "Ja" till en kriminalisering av cannabis och hampan, ivrigt påhejade av Majsindustrin, Timmer och Pappers industrin, petrokemiska och oljeindustrin. samt Bomulls och Alkoholindustrin, som alla ville få bort cannabis som gröda på vår jord, för industrihampan hotade alla dom industrierna, och om inte dom hade fått cannabis förbjuden så hade dom flesta industrierna fått göra konkurs inom en snar framtid, och då fanns det bara ett sätt, det var att svartmåla cannabis som en farlig växt.


Dom gick till FN och fick den Kriminaliserad världen över, andra länder litade ju på att USA visste vad dom talade om. Dom köpte påståendet att det var sant. vi har bara tagit det sämsta från USA det verkar som att det blir bli flertal länder som börjar få upp ögonen om alternativa behandlingsmetoder, annat än det som erbjuds idag vid cancerbehandlingar.  som cellgifter/strålning/kemoterapi samt Kniven

 
Jag anser att cannabis är ett näringspreparat, i sin rena form/färsk obehandlad. det finns en större mängd signalsubstanser i marijuanan som heter THCA och THCV som omvandlas till THC när plantan torkar, och då går man miste om många bra egenskaper som annars hade varit oss till godo. vid rökning så blir effekten nåt helt annat än om man hade intagit den oralt.


Vid rökning så blir man så att säga "Lite bedövad i hjärnan" påverkad med ett annat ord  Och det blir du inte när du äter den naturellt, kroppen påverkas på ett helt annat sätt då. som blir en kraftigt läkande effekt.


I Sverige som har mer och mer börjat utvecklas till en fascist stat så plockar polisen in folk från gatan och säger "Du ser drogpåverkad ut, det blir att följa med till stationen för urinprov och har du lite cannabis metaboliter i urinen så blir det böter, tappar oftast körkortet också, kan förlora vårdnaden om barnen om du har otur, Husrannsakan, kroppsvisitering, evigt brottsregister och kanske sparken från jobbet.


Jag anser att om du ska framföra ett fordon på allmän väg så ska du vara ren i kroppen,och det oavsett stimulantia medel.

Men att plocka in nån från gatan bara för att nån ser påverkad ut. så gör man inte.. liknar rena polisstaten, bättre få hjälp i stället än straff, för inget blir bättre om man straffas för nånting som som bara drabbar en själv, Men som det är nu så är du inte herre över din egen kropp, för har du använt nånting som inte är sanktionerat av Svenska Staten så ska du straffas anser dom, och ålägger dig att betala pengar för dina egna synder. 

Men THC lagras ju i fettvävnaden i levern, kan sitta kvar i 3-8 veckor, det handlar ju om ppm som dom mäter, ppm = Miljondelar, men så länge är du ju inte påverkad. det handlar ju om några timmar som man är påverkad.


Tar dom dig så är du torsk,oavsett hur lite som finns i ditt urin, kända missbrukare tar dom ju ofta, allt för att hålla upp statistiken i den så kallade "Pinnjakten"

I Sverige så har man målat in sig i ett hörn. för har du metaboliter i urinen så ska du straffas anser dom, och är nånting olagligt, hur ska du då kunna få hjälp med en meningsfull behandling. vi har ju Noll-Tolerans mot så kallade droger.

Sverige klassificerar marijuana/cannabis som en farlig drog som inte har någon erkänd medicinsk användning Och nu så vill dom klassifiera CBD som narkotika också, fast den inte har några som helst skadliga effekter



Tänk om "Sverige" som nation "Verkligen" skulle forska i cannabis för att bli Världsledande på att ta fram Mediciner för stora folksjukdomar utan biverkningar.



Det här som kallas "Medicinsk cannabis, och som folk använder i många länder jorden runt och som är lagligt enligt deras regeringar och i 33 delstater i USA för att ta ett exempel men hos oss så hörs det inte ett pip. och man behöver inte fundera en sekund på varför är det så, ifall man har lite kunskap i ämnet.

 

 

Om ni vill veta mer om hur man kan få psykoser och beroenden i vårt samhälle så ska ni se på detta filmklippet som jag lagt upp på Youtube, var tvungen att redigera och korta ner dokumentären "The Culture High" som är på över 3 GB totalt, och det är inte alla som har så stor bandbredd, men här är sanningen om cannabis . ☺️

 

https://www.youtube.com/watch?v=tdWTZPOJYzA&feature=youtu.be



Som jag ser det så är vi i händerna på multinationella företag som vill tjäna pengar på vår olycka. Alkohol, Tobaks, Medicin, Olje-industrin osv. osv. Allt handlar om pengar syvende och sist. som i den gamla visan. "Allting går att sälja med mördande reklam ,kom och köp, kom och köp konserverad gröt"


Läkemedelsindustrin tjänar ju inget på att försöka ta fram nya så kallade mediciner,gjorda från cannabis. Det är mycket svårt att ta patent på nått som är från naturen kommen.


Så dom kämpar med näbbar och klor för att behålla sina marknadsandelar av lagliga syntetiska droger, allt annat är av ondo, ingen ska försöka sabotera deras mångmiljardindustri. för cannabis är av naturen kommen" och dit hör då inte dom så kallade"syntetiska drogerna" det är ju svårt att ta patent naturliga produkter.

Medicinen som dom tillverkar.. det har dom oftast kokat ihop på nått labb . å vips så har dom fått nån ny mirakel medicin från råoljans olika kemikalier. biverkningar, tja det är ju nånting som ingår på köpet , för det finns nästan ingen medicin som inte har biverkningar, vissa kan ha 40 eller fler biverkningar

THC rik Cannabis botar Cancer i många fall, stoppar celltillväxt, dödar cancerceller/påskyndar deras död, samt att CBD dödar metastaser som har hjälpt många med bara veckor kvar att leva som varit i steg 4 cancer som är helt frisk nu och som har behandlat sig på egen hand.. tänk om sjukvården i Sverige varit framsynt och hjälpt oss sjuka som har olika sjukdomar med rätt medicin..

 

 

Första gången växtens drogegenskaper uppmärksammas i skrift är i indiska texter, Atharva Veda, där man berättar om den den milt narkotiska drycken bhang, som består av torkade cannabisblad, frön och delar av stammen. Bhang kallas i texten också för”Heligt gräs”. Stycket dateras till mellan 2 000-1 400 år f kr.


Från omkring 1000 år f Kr och fram mot slutet av 1800-talet var hampa en av de viktigaste och mest odlade kulturgrödorna. Hampa utgjorde en majoritet av jordens alla fibrer, tyg, lampolja, papper, rökelse och medicin.

På 1800-talet ingick s k indisk hampa i de flesta mediciner, för användning mot alla möjliga åkommor. I Sverige förekom indisk hampa som råvara i olika medicinska tinkturer. Mellan 1869 till 1950 fanns cannabis tillgängligt på apotek i Sverige. 


Lite allmän fakta om cannabis : som hjälp mot olika sjukdomar som lindrar genom vårt eget endocannabinoida system när vi tillför cannabinoider som näring till vårt egen kroppssystem för att försöka uppnå homeostas.

MS – Multipel Scleros
En stor mängd referenser i den medicinska literaturen pekar på att Marijuana lindrar och hindrar sjukdomens utveckling. En undersökning 1999 visade att mellan 30-97%  upplevde att deras symptom förbättrades av Marijuana, beroende på vilka specifika symptom det rörde.


Brittiska House of Lords Science and Technology Comittee erkände 1998 cannabis förmåga att mildra MS. Efter en omsorgsfull analys av tillgängliga data uppgav ordförande Lord Perry of Walton, att "Vi har sett bevis som är tillräckliga att övertyga oss att en doktor legitimt må vilja förskriva Marijuana för att lindra...symptom av multipel scleros, men än idag så kämpar dom sjuka i England i motvind,för att få laglig marijuana.

 

Cancer
cannabis motverkar illamående vid chemoterapi, och låter patienter äta och leva normalt. En stor mängd rapporter från klinisk forskning visar cannabis effektivitet hos cancerpatienter. Inhalerad cannabis ger även fördelen att patienten inte behöver ta preparatet oralt, och därmed riskera att kräkas upp det innan det tagit effekt. Rökt cannabis ger en omedelbar effekt, och patienter finner det ofta lättare att kontrollera sin dos genom denna form av intag.


 

https://www.youtube.com/watch?v=kU5a3WPAqek


https://www.youtube.com/watch?v=r4lsvHMkWFg


Mykayla Comstock fick cannabisolja som innehöll en hög halt av THC mot sin leukumi. 

https://www.youtube.com/watch?v=TXKjRkkoIOU




Smärta
Många forskare menar idag att cannabis är mycket lovande vid behandling av smärta, som ett säkert substitut till många av de beroendeframkallande droger som idag används för att behandla smärta. Amerikanska Institute Of Medicine har fastslagit att Marijuana motverkar smärta i en utsträckning som är jämförbar med opiater. Det har även visat sig verksamt vid en rad svåra smärttillstånd, där traditionell behandling med opiater inte är verksamt – t.ex neuropatiska smärtor. 


Epilepsi
cannabis anti-konvulsiva effekter är väl dokumenterade, dock har endast ett fåtal studier specifikt behandlat frågan om dess verkningar vid epilepsi. Forskare bakom en av dessa studier redovisade sina resultat i "Journal of the American Medical Association" 1975, där de fastslog att cannabis besitter en anti-konvulsiv effekt vid behandling av epilepsi


CNN: s prisbelönta medicinska chef korrespondent Dr. Sanjay Gupta som är en överordnad neurokirurg, sätter medicinsk cannabis under mikroskopet. Alla tre (3) av CNN: s nuvarande "Weed" dokumentärer har sammanställts till en video, och i första dokumentären av tre, så visar dom att CBD som kommer från cannabis är en cannabinoid = signalsubstans som hjälper mot bland annat den livshotade sjukdomen "dravets syndrom" där dom ofta dör i unga år.  Tre mycket intressanta dokumentärer ihopsatta till en långfilm på lite mer än två timmar som alla bör se.☺️��



https://www.youtube.com/watch?v=PRLYV0_6zY8&t=3185s



Autism

Medical Marijuana Helping Children with Autism

Depression

http://patients4medicalmarijuana.wordpress.com/medical-use-of-cannabis-video/marijuana-for-depression-bipolar

 

Fibromyalgi

http://wiki.magiskamolekyler.org/Medicinska_anv%C3%A4ndningsomr%C3%A5den_f%C3%B6r_Cannabis

 

Mensvärk

http://www.examiner.com/article/cannabis-brings-relief-to-women-suffering-from-pms-and-pmdd-symptoms

 

Post Traumatisk Stress – PTSD

http://www.vice.com/read/more-and-more-us-veterans-are-smoking-weed-to-treat-their-ptsd

 

Reumatism

http://www.medicalnewstoday.com/releases/33376.php
Schizofreni


http://psychcentral.com/news/2013/12/10/harvard-marijuana-doesnt-cause-schizophrenia/63148.html

 

Tinnitus

http://www.mercycenters.org/libry/i_Tinnitus.html

 


För att nämna några..

 

Cannabis hjälper mot mer än 240 olika sjukdomar.


Sidan här nere är väldigt informativ om du vill ha rättvis/sann information som inte är förvrängd av myndigheterna/samhället

 

http://www.420magazine.com/


Om man får höra en sak tillräckligt många gånger, gärna från flera olika källor så blir det sagda sant och ingen ifrågasätter om det verkligen är sant. en slags hjärntvätt, nu i efterhand ca 80 år senare kan man konstatera att det var bara en stor lögn för att dölja sanningen,inte värnade dom om vår omtanke när dom lyckades förbjuda Marijuana/cannabis/hampa i alla dess former.Det var ekonomiska skäl som låg bakom allt. en konspiration av gigantiska mått.  skulle jag vilja kalla det som skapade en värld av lögner.


har ni sett den här stackars killen..  Cannabis vs Tourette syndrome

 

https://www.youtube.com/watch?v=YTPILk7EvZ8



 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig gärna. Jag väntar på era frågor

RSS

Fråga mig

10 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards