Alla inlägg under maj 2014

Av Stefan Johansson - 27 maj 2014 21:30

Kommer att ge er länkar till intressanta filmer, hoppas det finns andra som finner filmerna sevärda.

Första filmen handlar om vår planet,

Trailer om filmen:






Hela filmen finns på http://www.thrivemovement.com/the_movie

Den finns på 25 olika språk, även svenska , klicka på  + i högra hörnet


Filmen är på 2 timmar 12 min, trevlig filmkväll.


Den andra filmen handlar om vår miljöförstöring, och vad som händer när världshaven stiger på grund av den globala uppvärmningen av vår planet. Filmen heter Earth Under Water - Worldwide Flooding.  Du kan se den i 720p format.


Av Stefan Johansson - 17 maj 2014 13:30

Idag så är det ett lotteri om du ska bli frisk från cancer, all behandling som utförs på våra svenska sjukhus,skadar våra organ för livet, mer eller mindre, det är många som inte klarar av den behandling som erbjuds, utan stryker med på kuppen.

Då ska vi inte prata om dom som har hjärntumör.


Såg att Vår käre författare Henning Mankell hade fått besked från sjukhuset att han har en tumör i nacken samt metastacer i lungan.

Därtill fanns aningar om spridning på andra ställen i kroppen.

I hans fall så är nog framtiden klar redan, nu väntar folk bara på hans begravning. 


Jag lider med alla som har svåra/dödliga sjukdomar och hoppas att ni blir väl omhändertagen av sjukvården.

Jag skulle vilja att vi alla sjuka kunde få använda medicin utan biverkningar, som fallet är idag så har ju så gott som all medicin en eller flera biverkningar, vissa svåra.


Jag vill bara sprida lite ny kunskap i ämnet," Medicinforskningen " Jag vill ge er hopp om livet. så att du ser ljuset i tunneln, det finns bot mot cancer, som jag kommer att visa dig.

Allt som jag skriver om står jag för, det är bättre att komma med relevant information.


Än att lyssna på många av dom irrläror som sprids i vårt samhälle idag.


Det finns en artikel samt länkar ifrån 2008 från Karolinska institutet som tar upp lyckade forskningsresultat hur man kan döda Cancer celler utan biverkningar, artikeln är visserligen på engelska, men det finns ju google crome som hjälper dig att översätta.  Länk till artikeln kommer här...

https://publications.ki.se/xmlui/handle/10616/38032


Jag har försökt att göra inlägg i dom största dagstidningarna i Sverige flertalet gånger, men mina inlägg kommer som oftast inte in.


Det är inte politisk gångbart att ta upp den kontroversiella medicinen på dagordningen, då är det bättre att ducka och föja med strömmen, och säga "Det är ju knark"..  sopa det under mattan så är problemet borta.


Däremot så är det lättare att göra inlägg i utländska tidningar , då dom ofta har en mindre rigid inställning till att tala om nyttan med Marijuana/cannabis.


Albert Einstein sa..jag citerar
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
slut citat.


Jag är en ärlig gammal Datatekniker sedan 28 år, som har samlat på mig flera extra intressen genom årens lopp, intressen som jag fått på internet.


Internet är ju en källa till kunskap, jag har mer än 80.000 timmar internetanvändning.

Det har kostat mig närmare 200.000 genom åren med all mjuk och hårdvara samt runt 100.000 i internetkostnad som jag har investerat för att jag ska följa med i utvecklingen som sker här i världen.
Sen jobbar jag ju med datorer dagarna i ända.


Jag anser att kunskap är makt. för ju mer jag vet, ju mindre osäker är jag om förhållandet om vad som sker i vår omvärld. , står säkrare på jorden, känner mig som en vis gammal gubbe som vill lära andra, delar av det jag vet..
Sprida lite kunskap helt enkelt.


Dator är på från det jag stiger upp tills jag lägger mig, en del skulle säga "Nörd , Datafreak.om mig


Jag har mer eller mindre vikt mitt liv till informationssamhället sedan jag började skruva i datorer 1986, varit singel sen jag blev 26. .
Jag fick en stroke i oktober 2013, har väl återhämtat mig så där.


jag har alltid varit vetgirig, och tror gott om andra, lite enfaldig ibland, men vill bara väl.


läkarna säger att jag klarat mig otroligt bra, kunde lika gärna ha suttit i rullstol sa dom, med halvsidesförlamning, enligt röntgenbilderna så har jag haft flertal mindre 10-or innan jag fick den större stroken.


Jag får kraftiga biverkningar av medicinen dom har skrivit ut till mig, jag vill ta livet av mig på så lite som halv dos, det hade inte behövt vara så om jag hade fått rätt medicin från start och inte råttmedicinen dom skrivit ut till mig, i små doser kan den i vissa fall hjälpa dig, i lite större doser så dödar den dig.


I Israel så finns det tydligen rätt medicin för oss som har fått stroke.
http://nocamels.com/2013/06/research-small-quantities-of-marijuana-protect-against-brain-damage/


Angånde sökjakten efter relevant information.


Det gäller bara att veta hur man letar. och eftersom jag är vetgirig så vill jag veta mer, än det media serverar oss.


Jag går till källan för att få det verifierat., det finns så mycket desinformation i det Svenska samhället.


Det blir lite som när man läser en bok, man minns ju inte allt, men av alla minnesfragmenten så blir det ett pussel, som får ett innehåll.


När man söker på internet efter cannabis så är det ca :94 % desinformation och 6 % som är relevant,

Då är det ju lätt att den rätta informationen drunknar i mängden.


några tidningartiklar som jag hittade i Israel som är inte allt för gamla.


http://nocamels.com/2013/09/professor-raphael-mechoulam-the-father-of-marijuana-research-talks-to-nocamels-about-his-studies-and-breaking-the-law-in-the-name-of-science/


http://www.jewishjournal.com/cover_story/article/green_gold_israel_sets_a_new_standard_for_legal_medical_marijuana_reasearch


http://www.globalpost.com/dispatch/news/regions/middle-east/israel-and-palestine/130820/israel-cannabis-scientist-Raphael-Mechoulam-medical-marijuana


http://www.nytimes.com/2013/01/02/world/middleeast/new-insights-on-marijuana-in-israel-where-its-illegal.html?pagewanted=all&_r=0


http://www.israelhayom.com/site/newsletter_article.php?id=15411


Dom flesta medicinbolagen forskar sedan många år, vissa har forskat i närmare 40 år om cannabis medicinska egenskaper, men dom kan inte använda plantans egna signalsubstanser till medicinen.

Utan medicinbolagen försöker få fram syntetiska cannabinoider från kemikalier med samma bra egenskaper på dom som finns i plantan, men dom kommer upp i ca: 80 % i styrkan av  av den som finns i plantan.


Englands ledande Medicinbolag i forskningen om marijuanans egenskaper..  http://www.gwpharm.com/r-and-d.aspx


Det jag vill säga är att det finns bra alternativmedicin mot cancer." den rena" Cannabis-Oljan" har inga biverkningar, utom lite éfouri,
Vissa av dom som inleder sin behandling känner sig lite påverkad, dom första dagarna.


Men sen märks det inte av, utan många återgår mer eller mindre till normalt liv under behandlingens gång, för dom blir ju allt friskare under resans gång.   Det finns många dokumentärer om cannabis medicinens fantastiska egenskaper.


Folk i allmänhet har fått det om bakfoten, dom tror att det hjäper att röka på. vilken är förkasligt om du ska få nån läkande effekt.


Det som händer när du hettar upp marijuanan i över 170 % så omvandlas många bra signalsubstanser , du tappar mellan 70-80 % av dom hälsobringade egenskaperna som annars skulle ha botat dig bättre/snabbare


Det finns 2 stora signalsubstanser som heter THC-a samt THC-v som omvandlas till ren THC som gör att THC förstärks 60 gånger mer än om du hade ätit den.


Som gör att du blir kraftigt påverkad,"Flummig "Stenad" i vanligt tal men då tappar du flera medicinska engenskaper.


Hämta hem kartan över alla olika större signalsubstans grupperna som finns i marijuanan, och vad dom har för effekt på oss människor. den är gratis..  samt är i pdf format

http://www.green215.com/sites/all/files/education_articles/Cannabis%20Pie%20Chart%20Breakdown.pdf


Den största gruppen signalsubstanser heter CBD, som har rent magiska egenskaper, när alla signalsubstanserna från marijuanan samverkar så blir effekten en helt annan än om du skulle använda syntetiska substitut, du får en kraftigt läkande effekt. "http://edition.cnn.com/2014/03/11/health/gupta-marijuana-entourage/ effekt"


Jag visar några exempel på hur man kan göra för att ta cannabis mer naturligt, genom att använda den i matlagning och göra juice för att nämna några användningsområden.
https://www.youtube.com/channel/UCQ6-pZV8eFwH30nkxKQlm8Q



Det finns många olika recept på internet hur man tillverkar sin egen medicin.

Du tillför kroppen mer ammunition som hjälper den att bekämpa dom flesta av dom sjukdomarna som finns idag, Det fungerar även bra på Aids/hiv sjuka, forskning i USA visar att så är fallet.


http://medicalmarijuana.com/medical-marijuana-treatments/Cancer



ska ge er några filmer, så att ni får upp hoppet om bot och bättring, men ska man bli hjälpt på bästa sätt så måste man åka till ett land där det är lagligt."
Om du har pengar " vill säga" så att du kan göra din egen medicin.


Det finns en intressant artikel på medicibolagets Roche hemsida som är från 2011 .
 

The genomic data is expected to aid in the advancement of research on the therapeutic benefits of the Cannabis plant for a wide range of health conditions, including cancer and inflammatory diseases

http://www.roche.com/media/media_releases/med_dia_2011-08-18b.htm



Hur du botar din egen cancer, är en annan hemsida där dom har samlat mycket information samt filmer ,artiklar i ämnet. 
http://www.cureyourowncancer.org/


Sök på Google ordagrant efter " biochemist Dennis Hill "
så får du upp ca 380 000 resultat ,
 
Han botade sin egen prostatacancer som hade spridit sig i kroppen, han var i 3-4 stadiet när han började behandla sig själv utan någon som helst användning av cellgifter/strålning/chemoterapi.


Tycker att ni ska  lyssna/läsa på vad han säger så att ni ska få bilda er en egen uppfattning i frågan.

http://www.whale.to/a/dennis_hill.html


Får jag bjuda på en liten kort film om en tysk kille med svår Tourette syndrome som blir så gott som frisk genom att röka marijuana. Cannabis vs Tourette syndrome - Ultimate proof medical marijuana works
https://www.youtube.com/watch?v=d8nI8wNP4NY


Första filmen kommer här

New Ruling Finds Cannabis To Be The Most Medicinal Plant In The World

Du kan se fimen i 1440 p HD format
Du ändrar upplösningen på solen nere i högra hörnet.


Andra filmen kommer här
Den handlar om forskningen om signalsubstansen THC i marijuanan, denna film kan du se i 2160p 4k format
riktigt högupplöst så att säga.
https://www.youtube.com/watch?v=g79HokJTfPU



Cannabis Research - Compiled List of Cannabinoid Studies
https://www.youtube.com/watch?v=D2byYkKnLjI&list=PLeJ01cfpZTQ4asmT8DH9xArr2OUp30WYL




WEED 2 - Cannabis Madness - Dr. Sanjay Gupta Reports (Full HD 1080p - 2014 CNN Documentary)
https://www.youtube.com/watch?v=i2qFDb8LExo



The Realm of Caring is a non-profit organization that has been formed to provide a better quality of life for residents of Colorado affected by Cancer.
http://theroc.us/



“cannabinoids may be involved in all human diseases.”
http://nocamels.com/2013/09/professor-raphael-mechoulam-the-father-of-marijuana-research-talks-to-nocamels-about-his-studies-and-breaking-the-law-in-the-name-of-science/



filmklipp från Israel som visar lite av den medicinska nyttan med Cannabis.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nrchrxqylC8




Marijuana Documentary - Cannabis Research 

https://www.youtube.com/watch?v=sYA9EpVB2qo



Skriv gärna till mig om det finns någon som vill veta mer eller har andra frågor, jag svarar alltid så sanningenligt jag kan.
Du har ju ingenting för att du kommer med osanning, för sanningen hinner alltid ifatt dig.
Vänliga hälsningar
svartby_kungen@hotmail.com

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig gärna. Jag väntar på era frågor

RSS

Fråga mig

10 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards